Weer terug. - Reisverslag uit Lima, Peru van Tom en Eline Hazen - WaarBenJij.nu Weer terug. - Reisverslag uit Lima, Peru van Tom en Eline Hazen - WaarBenJij.nu

Weer terug.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tom en Eline

06 Augustus 2008 | Peru, Lima

Hoi allemaal,

Voorlopig voor de laatste keer een berichtje. Nu over het laatste stuk van mijn trip.

De laatste keer ben ik gestopt toen ik de bus had van Bolivia langs lake Titicaca naar. Deze bus bracht mij naar Cuzco. Dit is een hele oude stad die ik later nog een dag zou gaan bekijken. Op de avond dat ik aankwam in Cuzco ben ik eerst een kamer gaan zoeken maar omdat er een nationale feestweek was komen alle peruvianen naar Cuzco toe met als gevolg dat het er erg druk is. Op de bus heb ik 2 Ierse jongens ontmoet en samen zijn we ruim een uur bezig om iets te vinden. Uiteindelijk vonden we een hotel kamer voor ons drieen. Wat duurder maar we moeten toch ergens slapen :D. Na alles geregeld te hebben terug de stad in om wat te gaan eten. Eerst heb ik eerst een alternatieve inka trekking geregeld naar Machu Pichu voor de volgende dag.

Op dag 1 van de trekking ben ik eerst gaan fietsen. Niet echt heel lastig omdat het vooral naar beneden ging. De omgeving was wedermaal erg mooi en heel wat groener dan in Bolivia en Argentinie. De dag erna hebben we eerst een stuk gereden met de bus waarna we een hike hebben gedaan van 3 uur richting Agua Calientes het dorp onder Machu Pichu. Het was echt slecht weer en het regende de hele ochtend (had ik maar niet in de winter moeten gaan). In de middag ben ik toen met een aantal een berg gaan beklimmen die tegenover Machu Pichu ligt. Op de top een super uitzicht over Machu Pichu.

De laatste dag van de trip was een hike om 4.30u naar de top van Machu Pichu om in de ruines de zonsopgang te bekijken. MEt de zaklamp omhoog was weer eens wat anders maar wel leuk om te doen. OP deze manier ben je ook voor alle toeristen boven.
MAchu Pichu is echt heel gaaf. Super mooi om te zien en waar de stad ligt is echt heel indrukwekkend. Hier de hele ochtend rond gehangen en even een gids gevolgd. Na een tijdje weer de berg afgegaan om de trein te halen naar Cuzco. Echter ging de trein pas laat in de avond dus de hele midddag een beetje rond gehangen met een kiwi!

De dag erna in Cuzco een bus geregeld naar Lima (duurde 22uur!) en een beetje rond gelopen in de stad.

De bus naar Lima vertrok vroeg in de avond en ik dacht dat de rit maar 16 uur zou duren, NOT. In Lima heb ik dus maar weinig tijd gehad om wat te doen. Uiteindelijk maakte dit niet heel veel uit, de mensen waren niet vriendelijk en het was k*t weer.

Als een kleine bonus had ik nog een stopover van 10 uur in de Big Apple waar ik dan ook nog een aantal uren heb mogen rond rennen. De stad was echt even heel anders dan wat ik de rest van de weken gewend was dus ik moest even wennen. Na een stop bij de Mac toch nog het een en het ander kunnen zien in de stad. NY lijkt me echt een hele gave stad maar je hebt echt wel meer nodig dan 5 uur :).

Nou dit was mijn tripje van 2008! Ik heb er weer 2 werkdagen op zitten dus op naar de volgende reis :).

Kijk voor foto's van mijn verschillende reizen op http://www.flickr.com/photos/tomhazen

  • 07 Augustus 2008 - 11:58

    Oké Tom:

    Het zit er dus weer op.Ik ben blij dat er nu ook een paar foto's bij staan (voor de eerste indruk wel te verstaan).
    Kunnen we al een beetje voorproeven.
    Hasta el próximo viaje,
    muchos besos,
    Tio e Tia uit Den Bosch

  • 13 Augustus 2008 - 20:11

    Willy:

    hallo Tom
    voor ons zit het er ook weer op, iets minder spectaculair maar ook leuk. en spaans? ken ik nog steeds niet.
    knuffel van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom en Eline

Kijk voor foto's van mijn reizen op http://www.flickr.com/photos/tomhazen

Actief sinds 17 Okt. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 83829

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 04 Augustus 2012

Zuid Amerika 2012

28 Augustus 2011 - 21 September 2011

La Ruta Maya en duiken in Belize!

20 Juni 2009 - 19 Juli 2009

Trans Siberie expres tot Hong Kong

19 Juli 2008 - 06 Augustus 2008

Zui Amerika

Landen bezocht: