Halverwege de treinreis - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Tom en Eline Hazen - WaarBenJij.nu Halverwege de treinreis - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Tom en Eline Hazen - WaarBenJij.nu

Halverwege de treinreis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tom en Eline

26 Juni 2009 | Rusland, Irkutsk

Hoi Allemaal,

Hier maar weer een korte update vanuit het vrij saaie Irkutsk. We slapen hier in een homestay. Dus bij een familie thuis.

Later meer over Irkustk en het Baikal maar waar we morgen naar toe gaan om te wandelen.

Na het stappen de eerste nacht in Moskou, wat jullie reeds gelezen hebben zijn we wat door Moskou gaan slenteren. De eerste dag regen gehad en dus ook in de regen naar het Kremlin geweest.

De eerste dag verder niet zo heel veel gedaan vooral rond gelopen bij het Kremlin, uiteraard het rode plein mee gepakt(Gerry, haasje staat erop).

'S avonds weer wat drankjes gaan doen om daarna nog naar het rode plein te gaan om wat avond foto's te maken met een aantal mensen uit het hostel. OP de terug weg kwamen we een limo tegen met een aantal vrouwen die de verjaardag van 1 van hen aan het vieren waren. Uiteindelijk hebben we een half uur op de stoep Wodka staan drinken :-S.

De dag erna zag er redelijk hetzelfde uit, weer op het rode plein maar ook nog een boot tochtje. Verder niet zo heel veel gedaan. In Moskou is er naaste mensen kijken en het Rode Plein niet zo heel veel moois te zien.

'Savonds de trein gepakt om het eerste stuk van de Trans Siberie reis te gaan doen. De reis was erg leuk, alleen jammer dat onze wagon voor 50% vol zat met Nederlanders! De natuur was niet erg afwisselend dus vooral wat gekletst bier en wodka gedronken. Na de tweede avond om 5uur naar bed te zijn gegaan zijn we de rest van de reis in de gaten gehouden door wat officieel ogende kerels omdat er een officiele klacht was neergelegd. Maikel en ik zijn de 3de avond een coupe uitgehaald omdat we er met teveel mensen in zaten. Verder was eer een bier verbod opgelegd :-S.

Maar goed nu in Irkutsk dus en de mensen lijken vriendelijker te kijken maar het lijkt of ze hier allemaal op straat drinken.

Ga nu maar stoppen. Kunnen jullie ook weer verder met de dagelijkse dingen.

Groetjes Maikel en Tom

ps Foto's volgen later.

• 26 Juni 2009 - 19:47

Rob:

Hoi Tom en Maikel,

Pas op de 3e dag een coupe uitgezet, valt me tegen... :-). Geniet van de wodka (en de vrouwen).

Groeten,

Rob.