Van Rusland naar Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Tom en Eline Hazen - WaarBenJij.nu Van Rusland naar Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Tom en Eline Hazen - WaarBenJij.nu

Van Rusland naar Mongolie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tom en Eline

04 Juli 2009 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hoi allemaal,

Daar zijn we weer met een kort verslag. We zijn reeds in Beijing maar nog even een update over de reis door Mongolie.

De treinreis van Irkutsk naar Mongolie was erg boeiend. We zaten in de handelaarstrein voor alle Mongolen die inkopen doen in Moskou om het dan allemaal te verkopen in Ulaan Batar.

Doordat er zoveel handel meegaat kunnen veel mensen niet eens goed in de coupe zitten. Onze coupe was niet zo erg maar was als vezamel plaats gebruikt. Toen Maikel en ik in de coupe kwamen stonk het er enorm naar alcohol en werd ons meteen een pilsje aangeboden. Toch maar geweigerd aangezien we om 04.30 op de trein stapte en nog wel even wilde slapen. Toen we eenmaal onderweg waren hebben we kunnen slapen en na het raam open gezet te hebben was de geur zo weg.

De reis verliep verder goed en het uitzicht was super mooi. Bij de grens overgang hebben we bijna 8 uur stil gestaan omdat de trein helemaal doorzocht moest worden naar handelswaar(2 keer zowel in Rusland als in Mongolie). Deze was voordat we bij de grens aankwamen reeds verstopt en verdeeld onder vele reis genoten.

Na de grens Maikel zijn verjaardag gevierd met een pilsje met een aantal andere Nederlanders die we tijdens de eerste etappe reeds hadden ontmoet.

In Mongolie aangekomen zijn we opgehaald op het station en meteen naar het nationaal park gebracht.

Om op ons slaap andres te komen was nog erg moeilijk. We moesten een rivier oversteken waar normaal de jeeps wel doorheen konden. Nu had het echter zo hard geregend dat de rivier was overstroomd. Uiteindelijk na lang wachten zijn we door een rubber boot naar de overkant gebracht om toch op onze eindebestemming te komen.

We hebben hier in een traditionele ger tent geslapen.

Waar we zaten was erg afgelegen. We hadden 3 dagen geen elektriciteit of stromend water. Met andere woorden douchen in de rivier en een alternatief toilet! Daarnaast liepen de beesten rond onz kamp Koeien, paarden ( heel veel paarden) en yaks. Naast de gebruikelijke beesten ook nog miljoenen vliegen waaronder de paardevlieg, die wel eens een hapje wil nemen waarbij de beet vooral zeer doet!

Daar vooral veel gaan wandelen en een paar keer gaan zwemmen/ douchen.

We zijn ook nog een ochtend gaan paardrijden een paar uur was meer dan genoeg want toen hadden we het wel gehad.

De dag voor vertrek naar China reeds naar de stad gegaan zodat we niet al te vroeg moesten opstaan en zodat we zeker op tijd zouden zijn.

We zijn 's avonds met de eigenaar van het ger kamp een biertje gaan doen in de stad. Onze tafelgenoot was Theo de Jong, wellicht bij sommige bekend als oud trainer van Willem II en WK finalist.

Maar goed daarna naar bed want de dag erna moesten we vroeg op om de trein te halen.

Nu in Beijing, hier is het echt te warm, de mensen zijn heel vriendelijk en de stad is heel mooi. Later meer over China.

Voor nu Groetjes en tot hoors Maikel en Tom.

• 04 Juli 2009 - 19:57

Willy:

weer leuk die verhalen lezen en de schrijfwijze zal wel fout zijn, maar toch nazdravje,

• 05 Juli 2009 - 09:05

Mam:

hoi hoi, zo te lezen verloopt de reis wel zoals geplant het gaat snel zo Toevallig ook nog een soortgelijke trip gelezen in Djoser maar dat is gegarandeerd zonder "frisse" douche in de rivier De ger tent lijkt me heel bijzonder sowieso de hele reis.
    Nog veel plezier en geniet in Beijing x x
    liefs

• 07 Juli 2009 - 10:34

Hoi Reizigers:

Het blijft verrassend wat jullie meemaken.Ik had jullie wel willen zien zitten op die "hobbelpaardjes". Hadden jullie ook een houten zadel?
    En dat ze al die tenten naar mij genoemd hebben.....ZEER VEREERD.
    Geniet nu maar weer in het land van de reizende zon (dichterlijke vrijheid).
    Langzaam maar zeker begin ik nu toch een beetje jaloers te worden.
    Heel veel plezier en tjaptjoy.
    Kusjes ome L en tante tentje uit DB

• 07 Juli 2009 - 20:25

M.Schellekens:

Zo te lezen een geweldige vacantie.Gr.Fam Schellekens.

• 08 Juli 2009 - 08:26

Hoi Tom,:

Heb ik net je berichtje gelezen, Leo gevraagd of hij Theo de Jong kent, komt Henk binnen met inderdaad.... allemaal foto's van oud F.C.Den Bosch trainer Theo de Jong.Kijk, nou weet ik waar we het over hebben.
    Verder nog veel plezier, Kus Tante "Tentje"