Racen in China - Reisverslag uit Peking, China van Tom en Eline Hazen - WaarBenJij.nu Racen in China - Reisverslag uit Peking, China van Tom en Eline Hazen - WaarBenJij.nu

Racen in China

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tom en Eline

09 Juli 2009 | China, Peking

Hoi allemaal,

Aangezien Tom deze keer geen zin heeft om een stukje te typen, heb ik de taak maar op me genomen:)

We zijn zo'n 3 dagen in Beijing geweest. Dat was eigenlijk ietsje tekort, maar net voldoende om alle highlights te zien. Als eerste hebben we the bird's nest en the cube (OS 2008) bezocht. Niet alleen die gebouwen waren een bezienswaardigheid, maar wij zelf ook kwamen we achter... 'S avonds op stap geweest met Anja (onze Duitse vriendin) en dus weer redelijk laat gaan slapen. De dag erna wilden we vroeg opstaan, maar dat lukte natuurlijk niet (fijn Tom jouw wekker:)). Daardoor een beetje een verloren dag in Beijing gehad. Om er zeker van te zijn toch alles in Beijing te kunnen zien, zijn we de dag erna extra vroeg opgestaan. Omdat we toch uit Nederland komen, hadden we fietsen gehuurd om de stad te verkennen. Eerst naar het mausoleum van Mao geweest en daarna naar de Verboden Stad. In de middag zijn we naar een tempelcomplex net buiten Beijing gefiets. Geloof me 20 km fietsen bij een graad of 35 is best zwaar en iedereen verklaarde ons ook voor gek. Op de terugweg kwamen we in een tropische regenbui terecht. Ik ben nog nooit zo nat geregend!! Soms kwam het water in de straten tot aan mijn knieen!!
De dag erna een excursie naar De Muur gedaan. Jammer genoeg zijn we naar het toeristische stuk gegaan, maar vanwege tijdtechnische redenen ging het even niet anders. Leuk om over zo'n bekend stukje muur te lopen :)

'S avonds de trein naar Xi'an genomen. Na een aardig treinritje (11 uur) de volgende dag aangekomen en meteen de dag daarna het hoogtepunt van de omgeving bezocht: Terra Cotta leger. Om toch iets van de historie en de diepere betkenis mee te krijgen hebben we ons laten rondleiden door een gids. Erg indrukwekkend om te zien en moelijk voor te stellen dat een voormalig keizer zo'n 700000 mensen gedurende 38 jaar aan zijn graf laat werken!

'S avonds weer de trein genomen. Dit keer naar Chuengdu, de stad van de panda. Morgen gaan we een reservaat bezoeken. We hebben vandaag ook alvast de rest van onze trip vastgelegd. Van hieruit gaan we een cruise doen (naar de three gorges dam), nog naar Shanghai en Hong Kong.

Tot zover onze update....

Groetjes van Tom en Maikel.

• 09 Juli 2009 - 19:34

Rob:

Hey Maikel en Tom,

Een flinke treinrit van 11 uur?? Jullie hebben toch al 3 weken in de trein doorgebracht? Fijne reis nog.

Groet,

Rob.

• 10 Juli 2009 - 20:46

Koen:

Ha Maikel en Tom,

Ik dacht al, ik hoor maar niets, maar je mails kwamen in mijn junk terecht. Heb dus even goed bijgelezen. Mooie tocht hebben jullie zeg, echt weer eens wat heel anders. Geniet ervan. X Koen

• 11 Juli 2009 - 12:50

Hoi Luitjes:

Panda's!!! onze droombeesten (Bowie leek er een beetje op als ik zijn oren bijelkaar frotte en boven op zijn kop hield.) Leo roept al twee weken dat jullie bij de panda's zitten en nu is het dan zo ver.Je hoeft ze van ons niet te knuffelen, maar een foto van haasje bij de panda's is een must!!!
    Kosjes uncle and aunty from D.B.

• 12 Juli 2009 - 19:56

Mam:

Hoi hoi
    Wat zullen jullie blij zijn als je straks "even" met het vliegtuig mogen is weer eens iets anders dan dat treinen of niet soms Je ziet wel erg veel in en buiten de trein Zien jullie Davey nog anders doe hem maar de groeten van mij.
    Geniet nog van de laatste week liefs ikke