Laatste dagen China - Reisverslag uit Shanghai, China van Tom en Eline Hazen - WaarBenJij.nu Laatste dagen China - Reisverslag uit Shanghai, China van Tom en Eline Hazen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen China

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tom en Eline

16 Juli 2009 | China, Shanghai

Hoi Allemaal,

Hierbij weer een korte update over de afgelopen week. Maikel had het deze keer te druk om te tikken dus neem ik de taak maar weer op me.

In Chengdu zijn we naar de panda's gegaan, ontzettende luie beesten maar je kunt er uren naar kijken! Gerry de haas is er ook geweest!

Na de panda's gezien te hebben verder rustig aan gedaan en ons mentaal voorbereid op de river cruise over de Yangzi, reizen kan best vermoeiend zijn!

De cruise viel erg tegen maar het weer zat ook niet mee (de hele trip bewolkt). De dam daar en tegen was wel erg indrukwekkend, vooral het verhaal rond de dam maakt de ervaring wel apart om het allemaal te zien.

Na de cruise met de bus naar Wuhan gegaan om daar een paar uur te tukken om de volgende dag naar Shanghai te gaan. De bus rit ging best snel totdat we in Wuhan aan kwamen en de chauffeur ons naar de verkeerde locatie bracht. Na een uur doelloos rond gereden te hebben uiteindelijk op de plaats van bestemming aangekomen en nog een paar uur kunnen slapen.

De trein vanuit Wuhan naar Shanghai was de laatste treinreis van onze vakantie, eindelijk want ik begon het redelijk beu te worden. Het was wel de meest luxe en snelle trein tot nu toe.

In Shanghai snel het hostel gevonden, snel gaan douchen en meteen de stad ingegaan om de skyline te gaan bekijken. Deze is wel erg mooi met aparte futuristische gebouwen.

Uiteindelijk vonden we dat Shanghai helemaal niets te bieden heeft en de minste stad van China. Meest favoriete stad was toch wel Beijing waar echt heel veel te doen was/is.

Morgen vliegen we naar Hong Kong om daar nog even naar the Peak te gaan en was inkopen te doen.

Peter en Diana alvast veel plezier op jullie fiske.

Tot volgende week!

Groetjes Maikel en Tom

• 17 Juli 2009 - 08:53

Hai,hai Tomsan En Ma:

Ogenki desu ka?
    Wakarimasu, zo niet dan wakarimasen.
    Kijk, dankzij Matty-san, kan ik gelijk weer meekletsen in 's lands taal.Nog veel plezier bij de laatste lootjes en goede reis trug.
    Sayonara
    ossan Leo en Takagaki Gerry

• 17 Juli 2009 - 08:56

Vervolg:

en Ma moet natuurlijk zijn Maikelsan.
    Houwdoe war......

• 17 Juli 2009 - 09:47

Koen:

Ha kerels,

Zo te lezen hebben jullie niet het mooist tot het laatst bewaard... maar geniet nog van de laatste dagen. We zullen een pilske op jullie drinken vanavond.

X Koen